آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 51
باردید دیروز : 206
بازدید هفته : 511
بازدید ماه : 496
بازدید سال : 5896
بازدید کلی : 146205

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 5 شهريور 1395
نظرات
رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت می‌گوید مصرف محصولات تراریخته ممکن است در دراز مدت باعث جهش‌های ژنتیک، افزایش تومورهای سرطانی و حتی ناباروری شود.
به گزارش سرویس جامعه مشرق - آزمون و خطا بر سر سلامت مردم؛ آزمون و خطا، این‌بار بر سر مضر یا بی‌ضرر بودن محصولات کشاورزی تراریخته‌ای که بسیاری کشورهای دنیا از اتحادیه اروپا گرفته تا برخی همسایگان، تولید و مصرفشان را ممنوع اعلام کرده اند. 
 
حال اما برخی نهادهای مسئول همچنان در حال آزمون و خطا هستند و این بار مجوز واردات دانه‌های مبدل شده به روغن‌های خوراکی در کشور را از بین تراریخته‌هایی انتخاب کرده اند که برای اثبات بی‌ضرر بودنشان، کشورهای پیشرفته دنیا نیز به سال‌ها زمان نیاز دارند. محصولات تغییر ژنتیک یافته‌ای که ورودشان به سبد خانوار با سلامت 79میلیون شهروند ایرانی در ارتباط است.
تعداد بازدید از این مطلب: 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
حقیقت این است که سود کلانی که در بازار حشیش آمریکا خوابیده است، چنان وسوسه انگیز است که پای لابی گران قوی و پرنفوذ را هم به مساله قانونی کردن «مصرف پزشکی» یا «تفننی» باز کرده است.

سرویس جهان مشرق - «حشیش برای فقرا!». این می تواند شعار جدید مدافعان قانونی شدن حشیش در ایالات متحده باشد. در 1996، کالیفرنیا اولین ایالتی بود که کاربرد پزشکی «حشیش»یا «بنگ»(ماری یوانا، کانابیس) را قانونی کرد. اکنون در 25 ایالت امریکا کاربرد «تفننی» یا «پزشکی» این ماده، قانونی است که «ناحیه کلمبیا»(دی سی، شامل شهر واشینگتن) نیز یکی از آن هاست.

آیا آمریکا به قطب «حشیش» دنیا تبدیل می شود؟

ایالت کلرادو و واشینگتن اولین ایالاتی بودند که قانونی بودن مصرف «تفننی» حشیش را در 2012 به تصویب رساندند. انتظار می رود که دست کم 5 ایالت دیگر هم در رای گیری ماه اکتبر به مجاز بودن کاربرد «تفننی» حشیش رای بدهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 13 مرداد 1395
نظرات
یک متخصص فیزیک پزشکی گفت: عوارض امواج wifi هنوز از لحاظ علمی به اثبات نرسیده است، ولی هر نوع انرژی اضافه که به جسم انسان و هر سیستم بیولوژیکی وارد شود عارضه خواهد داشت بطوریکه یک ساعت در معرض wifi معادل خطر کشیدن چند سیگار و اضافه وزن است.

به گزارش مشرق، علی شبستانی منفرد - متخصص فیزیک پزشکی درباره مضرات و آسیب‌های جسمانی wifi اظهار کرد: امواجی که در سیستم‌های BPS و ماهواره استفاده می‌شود از نوع امواج الکترومغناطیس بوده و تحت عنوان EF می‌شناسیم، در یک نگاه کلی هر نوع انرژی اضافه که به جسم انسان و هر سیستم بیولوژیکی وارد شود عارضه به همراه خواهد داشت.
 
وی افزود: در حقیقت حدود انرژی و شدت امواج در سیستم‌های موبایل در حد ایجاد عارضه جدی برای سلامت انسان نیستند.
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: امواج wifi  اثراتی گذرا مانند تحریک‌پذیری، افزایش درجه حرارت  و تغییر پتانسیل غشا را سبب می‌شوند، که ماندگاری ندارند؛ مطالعات انجام شده آسیب‌رسانی این امواج را در شدت‌های بالا تأیید کرده است، اما در شدت‌های پایین به قطعیت علمی نرسیدیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
این تهدید وجود دارد که مفتی‌های سعودی در جلسه خود در ریاض، فتوایی را علیه سازمان ملل صادر کنند و آن را ضدمسلمان بخوانند، که این به معنای عدم ارتباط شورای همکاری با سازمان ملل و قطع کمک‌های مالی سازمان است.

گروه بین‌الملل مشرق - متحدان بلوک عربستان، بر سر قرار گرفتن ائتلاف عربی به رهبری عربستان در فهرست کودک‌کشی، فشارها را بر دبیرکل سازمان ملل افزایش داده‌اند. ریاض تهدید کرد که نه تنها کمک خود را به برنامه حمایت از فلسطینی‌ها قطع می‌کند، که سایر کمک‌های مالی به سایر برنامه‌های سازمان ملل را هم مورد بازنگری قرار خواهد داد.

تهدید عربستان به قطع کمک مالی، تا صدور فتوی ضد سازمان ملل

روز دوشنبه، سازمان ملل اعلام کرد که حاضر است نام ائتلاف عربی را از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودک حذف کند، به شرط آن که یک هیات جهانی به طور مشترک با خود سعودی ها، پرونده قتل کودکان یمنی در جریان تجاوز نظامی ائتلاف سعودی را مجددا مورد بررسی قرار دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
نظرات
متخصصان پزشکی قانونی جزییات اتفاقات پس از مرگ برای جسد را به همراه7 اتفاق عجیب و غریب که از بدن مرده دیده می شود را تشریح کردند.
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که بسیاری از ما دوست نداریم بدانیم برای بدن ما پس از مرگ چه اتفاق می افتداما دانشمندان پزشکی قانونی و محققان این موضوع را بسیار جذاب می دانند به طوری که آنها جزئیات این روند طبیعی را بادقت ثبت کرده اند.
 
معمولا مرگ با توقف عملکرد قلب شروع می شود  زمانی که این عضو حیاتی می میرد تنفس فرد به زودی متوقف می شود و عملکرد مغز شما به دلیل کمبود خون و اکسیژن از کار می‌افتد.
 
با این حال، حقیقت امر این است که همه اعضای بدن شما به طور ناگهانی پس از مرگ نمی میرند بلکه قسمت های مختلف بدنتان درزمان های متفاوتی می میرند و زمان مرگ دیگر اعضای بدن شما به شرایط جسمانی شما هم وابسته است.
تعداد بازدید از این مطلب: 610
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394
نظرات
کارشناسان می گویند ویروس خطرناک زیکا با کشور عربستان مرتبط است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العالم، فیصل الزهرانی، سخنگوی وزارت بهداشت عربستان، فاش کرد که دانشمندان، به تازگی منشأ ویروس زیکا را که پشه ای به نام ناموس الزاعجه است، کشف کرده اند.

الزهرانی تاکید کرد: این پشه، در حال حاضر در سواحل جده و جازان یافت می شود. ویروس زیکا، بروز زکام و بالارفتن درجه حرارت بدن به مدتِ حداقل سه روز را سبب می شود. پژوهش ها حاکی از خطرناک بودنِ این ویروس برای زنان باردار است، زیرا موجب بروز ناهنجاری هایی در سر جنین می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان با بیان این که ویروس زیکا در برزیل مشاهده شده است، گفت که این ویروس هنوز به خاورمیانه نرسیده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 344
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , علمی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394
نظرات
علاوه بر ویروس زیکا که از طریق پشه منتقل می‌شود و بسیار خطرناک است بیماری‌های دیگری نیز وجود دارند که از طریق نیش پشه منتقل می‌شوند.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از زمان اولین شیوع ویروس زیکا در ماه می 2015 در برزیل سر و صدا به پا کرد، به زنان باردار هشدار داده شد که از سفر به کشورهای مرکزی و جنوبی خودداری کنند و مراقبت‌های شدیدی در برخی مناطق انجام گرفت. پس از مدتی کوتاه پس از شیوع ویروس زیکا، این ویروس در مناقط مختلفی از جمله برزیل نقائص هنگام تولد را در نوزادان به شدت افزایش داد و علاوه بر والدین مقامات دولتی را نیز نگران کرد.
 
بیماری زیکا از طریق نیش پشه ناقل به نام آئدس آجیپتی منتقل می‌شود. تب، درد مفاصل، درد ماهیچه، قرمز شدن چشم‌ها، تهوع، خارش و تحریکات پوستی از جمله علائم این بیماری به حساب می‌آیند.
 
زنان باردار و نوزادان آن‌ها بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری هستند. این پشه ناقل علاوه بر این بیماری موجب بیماری‌های خطرناک دیگری همچون تب دنگی و چیمونگونیا نیز می‌رود.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 596
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست در صفحه تلگرامی خود شما را به چالش «دمای 18 درجه» دعوت کرد و تصاویر نامه نگاری‌های انجام شده در این باره را منتشر کرد.
 
محسنی///
 
رییس سازمان محیط زیست در این نامه‌ به معاونان ریاست‌جمهوری، وزرای وزارتخانه‌ و استانداران سراسر کشور تاکید کرد: «نظر به افزایش میزان آلودگی هوا در روزهای اخیر در کلانشهرها و دیگر شهرهای کشور و لزوم کاهش میزان مصرف انرژی که تاثیر بسیار زیادی در تولید آلودگی در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و اداری دارد و در اجرای مفاد بخشنامه اخیر معاون اول رئیس‌جمهور و ماده 150 قانون برنامه پنجم خواهشمند است دستور فرمایید در فصل زمستان ضمن انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها، دمای فضاهای بسته، ساختمان‌های تابعه در کل کشور طی ساعات کاری در اتاق‌ها از 21 درجه و در راهروها و فضاهای سرپوشیده از 18 درجه سانتی‌گراد بیشتر نبوده و از روشن بودن دستگاه‌های گرمایشی و مصرف‌کننده سوخت در روزهای تعطیل جداً خودداری شود.»
تعداد بازدید از این مطلب: 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394
نظرات
این روزها در کنار ابرهای سیاهی که تهران را فرا گرفته، یک سوال مهم وجود دارد؛ مردم چه عوامل یا کسانی را مسئول آلودگی آزار دهنده هوا می دانند؟

به گزارش مشرق، آلودگی هوا در تهران به اوج خود رسیده است؛ این را دیگر به راحتی از ندیدن برخی ساختمان های بلند و کوه های شمال پایتخت فهمید.

«سردرد» دائمی به دلی آلودگی هوا این روزها جز لاینفک زندگی تهرانی ها و ساکنین برخی کلان شهرهای کشور شده است؛ دردی که البته برخی مسئولان یا از آن بی خبرند و یا ترجیح می دهند که خود را بی خبر نشان دهند.

در کنار ابرهای سیاهی که این روزها تهران را فرا گرفته، یک سوال مهم وجود دارد؛ مردم چه عوامل یا کسانی را مسئول آلودگی آزار دهنده هوا می دانند؟

موسسه نظر سنجی دانش نوین ایرانیان(دانا) در جدید ترین نظرسنجی خود اقدام به بررسی نظرات شهروندان تهرانی درباره «آلودگی هوای پایتخت» پرداخته است.

بر اساس این نظرسنجی، نزدیک به 55 بیشتر شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که «علت اصلی آلودگی هوای تهران را چه می دانید؟» اظهارداشته اند که «خودرودها»اصلی ترین عامل آلودگی هوای تهران هستند.

کارخانجات و صنایع و بنزین غیراستاندارد، بی کیفیت و ناسالم، رتبه های دوم و سوم را در آلوده کردن هوای تهران از دیدگاه شهروندان تهرانی دارند.

خودروهای تک سرنشین، خودروهای غیراستاندارد،  پدیده وارونگی هوا، موتور سیکلت ها و جمعیت زیاد نیز در رتبه های بعدی علل آلودگی هوای تهران از نظر شهروندان قرار عنوان شده اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 537
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394
نظرات
در اینجا به تاثیرات منفی استفاده از سیر چینی بر سلامتی اشاره کرده‌ایم و راه‌هایی برای تشخیص سیر چینی از سیر ایرانی را برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید مصرف سیرهای چینی را هر چه سریع‌تر متوقف کنید.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، بیش از 80 درصد سیری که به قسمت‌های مختلف جهان فروخته می‌شود از کشور چین می‌آید. اکثر افراد فکر می‌کنند که سیر از کالیفرنیا، پایتخت رویش سیر در جهان می‌آید اما در واقعیت این طور نیست و از چین می‌آید. حتی در بیشتر موارد سیر ارگانیک یا آلی نیز از چین، کشوری که به روش‌های صدور گواهی‌های ارگانیک بودن محصولات آن اعتباری نیست می‌آید.
 
سیرهای چینی سفیدرنگ‌تر و سبک‌تر از سیرهای ایرانی هستند.  بر اساس یافته‌های انجمن صنعت سیر، سیرهای چینی با مواد شیمیایی اسپری و رنگ می‌شوند تا از این طریق از جوانه زدن آن‌ها جلوگیری شود و حشرات و ماده گیاهی آن از بین برود. 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 29 آذر 1394
نظرات
آلودگی هوای تهران بازهم مدیریت رئیس سازمان محیط زیست را زیر سئوال برده است؛ مدیریتی که یا آلودگی را انکار می‌کند و یا راه‌‌حل عاجل در این مواقع را کنار آمدن و بیرون رفتن از دایره بحران زیست محیطی عنوان می‌کند.

مدیریت ابتکاری که می‌گوید مردم با آلودگی‌ها باید کنار بیایند/ انکار بحران‌های زیست محیطی تا کی؟گروه سیاسی مشرق – هفته گذشته آلودگی هوای تهران را باران شست اما با شروع هفته نو بازهم شهروندان پایتخت‌نشین شاهد آلودگی بیشتری هستند که باعث شده مدارس یک روز تعطیل شوند و گفته می‌شود که به دلیل تشدید آلودگی هوا احتمال ادامه تعطیلی‌ها تا پایان هفته وجود دارد.[1] آلودگی‌هایی که همچنان مدیریت معصومه ابتکار در سازمان محیط‌زیست را در کنار دیگر بحران‌های زیست‌محیطی زیر سؤال می‌برد.

ابتکار در ابتدای مدیریتش بنزین‌های آلوده را ازجمله موارد مهمی که موجب آلودگی هوای تهران می‌شود برمی‌شمرد و بیان می‌داشت که «رویکرد دولت یازدهم شفاف‌سازی در مورد موضوع و حل بحران آلودگی هوا از طریق برنامه مدون عملیاتی و حذف بنزین آلوده پتروشیمی است.»[2] اما پس از حذف بنزین‌ها نیز آلودگی هوای تهران رفع نشد تا ابتکار در سخنانی عجیب در حضور اعضای شورای شهر تهران چاره کار را رفتن و کوچ از تهران برای در امان ماندن از این معضل عنوان کند و بگوید: «ما همه نگران کودکان خود هستیم راه‌حل عاجل بیرون رفتن از تهران است.»[3]

حال به نظر می‌رسد که با تعطیلی مدارس تهران تنها راه‌حل وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان محیط‌زیست همان نسخه دو سال گذشته ابتکار یعنی خارج شدن از تهران و ماندن در خانه‌هاست که اینگونه آموزش و پرورش تعطیلی مدارس را اعلام می‌کند.

مدیریت ابتکاری که می‌گوید مردم با آلودگی‌ها باید کنار بیایند/ انکار بحران‌های زیست محیطی تا کی؟البته نسخه ساختن و کنار آمدن با بحران محیط‌زیست ازجمله راه‌حل‌های متداول این سازمان است که نه‌تنها در شهر تهران بلکه درباره دیگر بحران‌های زیست محیطی به‌ویژه در بحران ریز گردها در خوزستان و اهواز از سوی ابتکار مطرح شد. در همین باب ابتکار در همایش روز جهانی آسم که اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد، آب پاکی را بر روی دست مردم ریخت و گفت: «در موضوع گردوغبار هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم وعده دهد که این مشکل تا چند سال آینده حل می‌شود و مردم باید با مشکل گردوغبار کنار بیایند.»

تعداد بازدید از این مطلب: 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 23 آذر 1394
نظرات
زن جوانی در اقدامی بی رحمانه دو فرزند خود را به قتل رساند.
تعداد بازدید از این مطلب: 372
موضوعات مرتبط: اجتماعی , پزشکی و سلامت , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 18 آذر 1394
نظرات

آنفلوآنزای مرگبار نوع A در کشور وجود دارد

 

انتقال آنفلوانزای نوع A از انسان به انسان از طریق سرفه، عطسه، تخلیه ترشحات بینی و دهان است که ویروس بیماری می تواند حداکثر تا فاصله یک و نیم متری از طریق سرفه یا عطسه منتقل شود. راه دیگر انتقال تماس دست ها، با محیط آلوده به این ویروس است.

 
آنفلوانزای خوکی

دکتر علی اکبر حقدوست ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، روز دوشنبه 16 آذر ماه 1394 در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان با موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس H1N1 گفت:

«آنفلوانزای H1N1 ( آنفلوآنزای نوع A یا آنفلوآنزای خوکی) بیماری حاد تنفسی است که به صورت مسری از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد و شروع آن به طور ناگهانی اتفاق می افتد. این بیماری جزو آنفلوانزاهای فصلی در کشور است و هر سال مواردی از ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری را در کشور داریم.

موارد ابتلا به آنفلوانزای H1N1 طی هفته های اخیر در برخی شهرستان های استان کرمان افزایش یافته است.

تعداد فوت شدگان ناشی از ابتلا به آنفلوانزای خوکی در استان کرمان تا کنون 28 نفر بوده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 532
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 آذر 1394
نظرات
مدیرعامل اتحادیه تکثیر و صادرات آبزیان گفت:تشخیص بیماری لکه سفید بر عهده سازمان دامپزشکی کشور بوده که به سبب استفاده از کیت های غیر استاندارد ضرر چند میلیاردی را به تولید کنندگان کشور وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سالها از آسودگی خاطر پرورش دهندگان میگوی استان های خوزستان و بوشهر ازشیوع بیماری لکه سفید در مزارع می گذرد در حالیکه امسال مجددا این بیماری گریبانشان را گرفت و زحمتشان را نابود کرد.

برهمین اساس برای یافتن عامل اصلی بیماری بین پرورش دهندگان و سازمان دامپزشکی اختلاف نظراتی به وجود آمده،چرا که پرورش دهندگان مسئولان سازمان دامپزشکی کشور را مقصر اصلی این ماجرا می دانند.

 
لازم به ذکر است که برخی مسئولین براساس بررسی و آزمایش های انجام شده که نتایج آن را یکی از آزمایشگاه های انگلستان منتشر کرده، عامل اصلی شیوع این بیماری را غذای آلوده می دانند که بدون نظارت سازمان دامپزشکی به کشور واردشده و پرورش دهندگان از آن استفاده کردند.

**ضرر چند میلیاردی به تولیدکنندگان  میگو


مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان میزان خسارت وارد شده به تولید میگوی استان های خوزستان را 60 درصد و بوشهر را 20 درصد اعلام کرده و از طرفی اظهار کرده که تشخیص بیماری بر عهده سازمان دامپزشکی کشور بوده که به سبب استفاده از کیت های غیر استاندارد ضرر چند میلیاردی را به تولیدکنندگان کشور وارد و انگیزه انها را برای تولید سال آینده از بین برده است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 509
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 7 آذر 1394
نظرات

10عادت نادرست که مانع از هضم غذا می شود

 

آیا بعد از هر وعده ی غذایی احساس سنگینی زیاد می کنید؟ معده تان آتش می گیرد؟ بدتر از همه این که دچار یبوست یا اسهال می شوید؟ اینها جزو شایع ترین مشکلات گوارشی هستند که در اکثر موارد به عادت های بد خودمان مربوط می شوند.

 
هضم نادرست

برای بهبود وضعیت گوارش و هضم راحت غذا لازم است که از مصرف برخی مواد غذایی، برخی عادت های نادرست حین و بعد از غذا و مصرف برخی نوشیدنی ها و غیره پرهیز شود. در این مطلب شما را با 10 عادت مشکل ساز برای گوارش که مانع از هضم درست غذا می شوند بیشتر آشنا می کنیم.

مصرف زیاد کافئین

مولکول های اصلی داخل قهوه ای که نوش جان می کنید (نه تنها قهوه بلکه نوشیدنی های انرژی زا و حتی چای) به خودی خود روی گوارش تأثیر می گذارند. این تأثیر شامل کاهش قدرت اسفنکتر تحتانی مری و تحریک ترشح اسید معده است. همین تأثیر باعث بالا آمدن اسید معده به سمت انتهای گلو و ایجاد احساس ناخوشایند می شود. بنابراین مصرف زیاد قهوه و چای را بخصوص بلافاصله بعد از غذا کاهش دهید.

تعداد بازدید از این مطلب: 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 7 آذر 1394
نظرات
 

زائران اربعین مراقب وبا باشند

 

در عراق بیماری وبا وجود دارد و زائرین اربعین باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از همه گیری وبا که در کشور عراق وجود دارد در امان بمانند.

زائران کربلا

محمد جعفر صادقی ، مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص صحت وجود وبا در کشور عراق، اظهار کرد:

«در کشور عراق بیماری وبا وجود دارد و هشدارهای لازم توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زائران اربعین حسینی داده شده است، همچنین خوشبختانه هرچه به سمت فصل سرما پیش می رویم کنترل بیشتری در خصوص این بیماری انجام می شود.

اقدام خوب دیگری که وزارت بهداشت و درمان انجام داده است، فرستادن کارشناسان باتجربه به محل هایی است که توسط سازمان حج و زیارت در عراق پوشش داده می شوند.

اسهال شدیدا آبکی و عدم کنترل مدفوع از مهم ترین علایم وبا است. در این شرایط فرد طی زمان 24 ساعت 10 تا 15 لیتر آب بدن را از دست می دهد و همین امر باعث کشندگی بیماری وبا شده است

بیماری وبا در عراق رو به کاهش است، اما برای زائران همیشه زنگ خطر وجود دارد، به دلیل اینکه هوا در عراق گرم تر از ایران است، اما به طور کلی توصیه می شود زائران دست های خود را به خصوص قبل از صرف غذا بشویند، زیرا بسیاری از بیماری ها توسط دست ها به بدن منتقل می شود.

در سال گذشته در این کشور مشکلی توسط موادغذایی عرضه شده نداشتیم که پیش بینی می شود در سال جاری نیز مشکلی به وجود نیاید، اما به افراد توصیه می شود بهداشت فردی را کنترل کرده و اگر موادغذایی استفاده می کنند، سالم بودن آن را در نظر بگیرند.

تعداد بازدید از این مطلب: 361
برچسب‌ها: زائرین اربعین , وبا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 27 آبان 1394
نظرات

6توصیه برای افزایش سلامت روانی کودکان

 

کودکان امانت های الهی هستند و والدین وظیفه دارند امانت دارهای خوبی باشند. در این راستا علاوه بر نیازهای جسمی کودکان باید به نیازهای روحی روانی آنها نیز توجه کنند.همیشه این تصور وجود دارد که مشکلات سلامت روحی مانند افسردگی یا اضطراب مخصوص بزرگسالان است. اما متاسفانه کودکان ما نیز از این مشکلات در امان نیستند.

 
سلامت روح و روانی کودکان

مشکل اینجا هست که کودکان به دلیل سن کم نمی توانند در خصوص مشکل خود حرف بزنند و قادر به کنترل مشکل شان نیستند. بنابراین نقش والدین و پزشک اطفال پررنگ تر می شود. والدین برای داشتن فرزندانی سالم باید علائم اختلالات روحی روانی را بشناسند تا در مواقع لازم از فرزندان خود حمایت کنند. چون هر نوع مشکل روحی روانی نیز باید مانند تمام مشکلات جسمی دیگر تحت درمان قرار بگیرد.در این مطلب چند توصیه برای افزایش سلامت روحی روانی کودکان داریم. لطفا با ما همراه باشید.

باب گفتگو با بچه ها را باز کنید

هر کودکی باید بتواند در خصوص احساسات و افکار خود صادق باشد و والدین نیز وظیفه دارند این احساسات را رسمیت بشناسند و از آنها غافل نشوند. به عقیده ی متخصصان زمانیکه کودکان در خصوص افکار و احساسات شان با شما صحبت می کنند نباید آنها را قضاوت کنید. کودکانی که به والدین خود اعتماد دارند به راحتی در خصوص شرایط روحی خود با آنها صحبت می کنند. این کار باعث می شود که احساس منفی شان آزاد شود و تکنیک های لازم را برای مقابله با این احساسات بیاموزند. برای ارتقای سلامت روحی روانی کودکان تان باب گفتگوی دو طرفه و بدون تنش را با آنها باز کنید تا بچه ها از احساسات درونی شان آزار نبینند و آنها را با شما در میان بگذارند.

اعتماد به نفس آنها را تقویت کنید

داشتن اعتماد به نفس بالا برای موفقیت در زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. این احساس باید از دوران کودکی در وجود هر فرد پرورش پیدا کند. اگر فرزند شما برای شروع کارهای جدید همیشه در تردید یا هراس است یا به اندازه ی کافی مصمم به نظر نمی رسد امکان دارد که از یک اختلال در سلامتی روحی در رنج باشد.
یکی از روشها ارتقای اعتماد به نفس کودکان این است که تجربیاتی که به آنها کمک می کند تا بر ترس شکست یا قضاوت شدن غلبه می کند را در اختیار آنها بگذارید. آنها را از شکست نترسانید اما در عین حال خطرات را گوشزد کنید. به عقیده ی متخصصان داشتن تفریحاتی مانند چادر زدن در کوه، شرکت در کلاس های موسیقی یا کمک گرفتن از یک مربی خوب می تواند حال روحی بچه ها را بهبود ببخشید و سلامت روحی آنها را ارتقا بدهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 20 آبان 1394
نظرات

11شکم صاف کُن خوراکی

 

داشتن شکمی صاف یک شبه حاصل نمی شود. خوشبختانه می شود با تکیه بر برخی مواد غذایی و صدالبته داشتن تحرک بدنی مناسب به هدف تناسب اندام و داشتن شکمی صاف تر امیدوار بود.

 
چاقی شکمی

انسان همیشه میل به زیبایی و تناسب اندام داشته و دارد. البته شاید در روزگارانی شکم و پایین تنه ی بزرگ و پهن مد روز بود. اما امروزه مشخص شده است که شکم بزرگ نه تنها زیبا نیست بلکه به سلامتی نیز آسیب می زند. البته در برخی موارد نیز شکم بزرگ به دلیل مشکلات گوارشی و نفخ و تجمع گاز است که باید ابتدا این مشکلات رفع شوند. توجه داشته باشید که داشتن شکمی صاف یک شبه حاصل نمی شود. خوشبختانه می شود با تکیه بر برخی مواد غذایی و صدالبته داشتن تحرک بدنی مناسب به هدف تناسب اندام و داشتن شکمی صاف تر امیدوار بود. در این مطلب شما را با چند ماده ی غذایی مفید که مشکلات گوارشی را رفع کرده و شکم را صاف تر می کنند آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

ریشه ی گیاه بابا آدم

مغربی ها از این گیاه دارویی در آشپزی زیاد استفاده می کنند چون برای سلامتی روده ها فوق العاده است. این گیاه به پیشگیری از ناخوشی های گوارشی کمک می کند چون حاوی میزان قابل توجهی باکتری های مفید است. ریشه ی گیاه باباآدم باعث کاهش تولید سبوم شده و به این ترتیب جوش و آکنه را کاهش می دهد. زمانی که مشکلات گوارشی رفع شوند و معده و روده ها خالی از نفخ و گاز شوند مطمئن باشید شکمتان به میزان زیادی صاف تر می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 628
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 آبان 1394
نظرات

آسپیرین؛ قرصی با اثرات باور نکردنی

 

آسپیرین جزو قدیمی ترین قرص های تولید شده در جهان است. با این حال در چند سال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته و آزمایش های بیشتری روی آن انجام گرفته است. آسپرین یا استیل سالیسیلیک اسید به عنوان یک داروی ضدالتهاب شناخته شده است. این دارو جزو داورهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (غیرکورتونی) محسوب می شود که در کاهش درد و تسکین تب نقش می دارد. از این دارو برای تسکین دردهای روماتیسمی نیز استفاده می شود.

 
آسپیرین

آسپرین برای مقابله با  سکته ی قلبی عروقی
بیش از 20 سال است که اثرات مثبت آسپیرین در حفاظت از سلامت قلب آشکار شده است. این دارو با مسدود کردن تجمع پلاکت ها، باعث رقیق و روان شدن خون شده و به این ترتیب از تشکیل لخته های خونی پیشگیری می کند. برای پیشگیری از بروز سکته های قلبی یا مغزی استفاده از دز پایین این داور موثر است. این دارو برای افرادی که به واسطه ی چاقی، فشار خون بالا،عوامل وراثتی، مصرف دخانیات و دیابت در معرض خطر سکته قرار دارند یا افرادی که قبلا سکته ی مغزی کرده اند تجویر می شود. آسپرین همچنین در بیمارانی که دارای استنت عروق کرونری هستند نیز استفاده می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 420
برچسب‌ها: آسپرین , قرص آسپرین ,
موضوعات مرتبط: ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 17 آبان 1394
نظرات

7ماده ی غذایی سرشار از پتاسیم

 

پتاسیم یک ماده ی معدنی مفید و لازم برای عملکرد ارگان های بدن است و در سلامت قلب، گوارش و تنظیم عملکرد کلیه ها نقش مهمی دارد.

 
موز

برای مقابله با کمبود پتاسیم لازم است که منابع غذایی آن را دریابید و به تغذیه تان اهمیت بدهید. مواد غذایی مفیدی مانند موز، عدس، بادمجان و غیره جزو منابع مهم پتاسیم هستند. در این مطلب شما را با 7 منبع فوق العاده ی پتاسیم بیشتر آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

روزی یک عدد موز میل کنید

نتایج پژوهشی که در British medical journal به چاپ رسیده است نشان می دهد موز یکی از منابع فوق العاده ی پتاسیم است که برای مقابله با سکته ی مغزی مؤثر عمل می کند. بعد از مطالعه ی 33 پژوهش در خصوص ارتباط بین پتاسیم و سکته ی مغزی مشخص شد که مقابله با کمبود این ماده ی معدنی باعث بهبود عملکرد کلیه ها می شود و با کنترل فشار خون، خطر سکته ی مغزی را کاهش می دهد. در واقع متخصصان، موز را یکی از همیاران کنترل کننده ی فشار خون می دانند و زمانی که فشار خون در حد نرمال باشد احتمال بروز سکته های قلبی و مغزی به مراتب کمتر می شود.
روش مصرف
برای جذب میزان پتاسیم مورد نیاز روزانه ی بدن روزانه یک عدد موز میل کنید.

برای بهره مندی هر چه بیشتر از پتاسیم موجود در بادمجان باید آن را با حرارت ملایم بخارپز کنید

روزانه 6 عدد آلو خشک میل کنید

به عقیده ی متخصصان تغذیه، میوه های خشک منبع ایده آل پتاسیم هستند. آلو خشک، زردآلوی خشک و کشمش برای پر کردن باک پتاسیم بدن بسیار مؤثرند. چون با خشک شدن این میوه ها غلظت مواد معدنی از جمله پتاسیم افزایش چشمگیری پیدا می کند.
روش مصرف
برای جذب پتاسیم مورد نیاز روزانه لازم است که حداقل 6 عدد میوه ی خشک مانند آلوخشک میل کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 632
موضوعات مرتبط: ورزشی , پزشکی و سلامت , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 4 آبان 1394
نظرات
بر اساس مطالعات جدید پژوهشگران، بررسی و تعیین تعداد خال های موجود در بدن انسان و به ویژه خال های موجود در بازوی راست، می تواند روشی مناسب جهت شناسائی خطر ابتلا به سرطان پوست در افراد باشد.

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد افرادی که در بازوی راست خود دارای تعداد زیادی خال بوده و این خال ها از ۱۱ عدد بیشتر است، در خطر ابتلا به سرطان پوست یا ملانوما قرار دارند.
 
به باور محققان، در صورتی که یک فرد به طور متوسط بیش از ۱۰۰ خال در سراسر بدن خود داشته باشد نیز در معرض خطر بیشتر ابتلا به سرطان پوست قرار دارد. در این پژوهش ها، اطلاعات مربوط به بیش از ۳۰۰ فرد دوقلو در بریتانیا مورد بررسی قرار گرفت.
 
مطالعات فوق تحت نظر تیمی از پژوهشگران دانشگاه کینگ کالج لندن انجام شد و پژوهشگران برای یک دوره زمانی ۸ ساله، اطلاعات گروه بزرگی از مشارکت کنندگان که همه آنها را زنان تشکیل می داد بررسی و ثبت کردند. در این مطالعات، کلیه اطلاعات مرتبط با خال ها و لکه های پوستی این افراد، تحت کنترل و مشاهده قرار گرفت.
تعداد بازدید از این مطلب: 355
برچسب‌ها: سرطان ، پوست ، خال ,
موضوعات مرتبط: اجتماعی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات

3دلیل خوب برای خوردن میگو

میگو طرفداران زیادی دارد چون اگر درست طبخ شود بسیار خوشمزه بوده و یک غذای مغذی است. اما عده ی زیادی نیز به دلیل بوی خاصی که غذاهای دریایی و به خصوص میگو دارد از مصرف آن چشم پوشی می کنند.

 
میگو

حدود 2000 گونه ی مختلف میگو در سرتاسر جهان وجود دارد. میگو طرفداران زیادی دارد چون اگر درست طبخ شود بسیار خوشمزه بوده و یک غذای مغذی است. اما عده ی زیادی نیز به دلیل بوی خاصی که غذاهای دریایی و به خصوص میگو دارد از مصرف آن چشم پوشی می کنند. اما بهتر است بدانید که میگو جزو آن دست خوراک هایی است که نباید از آن غافل بود. در این مطلب 3 خاصیت فوق العاده ی میگو و 7 دستور ساده برای طبخ آن را عنوان می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

میگو حاوی رنگدانه ای (آستاکسانتین) متعلق به خانواده ی کاراتنوئیدها است که تأمین کننده ی رنگ صورتی - قرمز میگو محسوب می شود. این رنگدانه به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی با پیری سلولی مقابله می کند

میگو سرشار از پروتئین

میگو سرشار از پروتئین است. این گنجینه ی کوچک دریایی یک پیش غذای فوق العاده است که به خوبی شما را سیر و از زیاده روی در مصرف غذای اصلی پیشگیری می کند. میگو همچنین منبع خوب مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

میگو علیه پیری

میگو حاوی رنگدانه ای (آستاکسانتین) متعلق به خانواده ی کاراتنوئیدها است که تأمین کننده ی رنگ صورتی - قرمز میگو محسوب می شود. این رنگدانه به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی با پیری سلولی مقابله می کند. آستاکسانتین همچنین با سرطان و بیماری های قلبی عروقی و دیگر بیماری های مزمن مقابله می کند. میگو حاوی مس، سلنیوم و ید نیز هست که برای بهبود عملکرد ارگان های بدن لازم بوده و نقش زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 783
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات

میوه ای برای ناکار کردن سلول های سرطانی

میوه ی کارلا (karela) که در زبان لاتین Momordica و در زبان عمومی خربزه ی تلخ نامیده می شود یکی از گیاهان معروفی است که در آسیا، آفریقا و جزایر کارائیب می روید.

خربزه تلخ

خربزه ی تلخ یکی از تلخ ترین میوه های دنیاست. از قرن ها پیش کارلا را در طب سنتی آسیایی و آفریقایی به دلیل دارا بودن خواص متعدد به کار برده اند. هم اکنون نیز محققان تحقیقات گسترده ای در خصوص این میوه آغاز کرده اند. در این مطلب کوتاه به تأثیر این میوه در مبارزه با سلول های سرطانی می پردازیم.

کارلا قاتل سلول های سرطانی

نتایج بررسی های متعدد نشان می دهند که کارلا حاوی ترکیبات فعالی است که با رسیدن گلوکز به سلول های سرطانی مقابله کرده و با ممانعت از جذب قند لازم، آن ها را گرسنه نگه می دارند.

محققان دانشگاه سنت لوییس به این نتیجه رسیده اند که گوشت این میوه باعث تخریب سلول های سرطان سینه و ممانعت از متاستاز آن ها می شود.

این میوه همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مبتلایان به سرطان می شود. محققان دریافته اند که این تأثیر کارلا ناشی از وجود لکتین (گلیکوپروتئین) است که به میزان زیادی در این میوه وجود دارد. کارلا به دلیل دارا بودن این ترکیب همچنین باعث کاهش تجمع گلوکز در خون شده و روی دیابت تأثیر می گذارد

نتایج پژوهش دیگری که در مرکز مطالعات سرطان دانشگاه کلرادو انجام شده نشان می دهد که آب این میوه باعث کاهش پیشرفت تومورهای موجود در پانکراس می شود.

محققان مشاهده کردند بعد از 72 ساعت از تعداد تومورهای موش هایی که آب کارلا دریافت کرده اند به میزان 90 تا 98 درصد کاسته شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 634
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات

مراقبت از کبد با چغندر

چغندر بیش از یک سبزی ساده است. چغندر با آن رنگ زیبایش سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که برای بدن لازم و ضروری هستند.

 
چغندر

چغندر؛ این سبزی پرخاصیت سرشار از فیبر و پروتئین، انرژی زا و درمانگر بوده و برای ارتقای سلامت بدن و بهبود برخی از مشکلات مانند مشکلات کبدی مؤثر است. در این مطلب شما را با تأثیر مثبت چغندر در سلامت کبد بیشتر آشنا می کنیم.

چغندر همیار کبد

فصل وفور چغندر در راه است. بدون شک چغندر شما را نیز یاد لبوی قرمز شب یلدا می اندازد. اما تا آن زمان صبر نکنید. همین که چشمتان به این سبزی پرخاصیت افتاد آن را خریداری کرده و به منزل ببرید. بخصوص اگر اهل ورزش هستید و از مشکلات کبدی رنج می برید. این سبزی علاوه بر این که برای ورزشکاران بسیار مفید است تأثیر زیادی در حل مشکلات کبدی دارد. متأسفانه این روزها به دلیل سبک زندگی نادرست و بی تحرکی و غیره کبد همه ی ما در معرض آسیب است. بنابراین لازم است که بیش از پیش به فکر سلامت این اندام پرتلاش باشیم.

چغندر: گنجینه ای طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان

تعداد بازدید از این مطلب: 606
موضوعات مرتبط: ورزشی , سرگرمی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات
از تا 5 گوشی میان رده که در برابر بهای پرداختی ارزش خرید پایینی دارند دوری کنید.
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ،این روزها بسیاری از افراد به دنبال خرید گوشی میان‌رده هستند. در این بین نیز کمپانی‌های بسیاری نیاز کاربران را می‌شناسند و محصولات خوبی را برای این بخش از بازار که طرفداران بسیاری دارد، عرضه می‌کنند.
 
این گوشی ها را هرگز نخرید !
 
با این حال برخی از اسمارت فون‌های میان‌رده از ارزش خرید پایینی برخوردار هستند و به همین سبب، امروز قصد داریم تا 5 میان‌رده را که در برابر بهای پرداختی ارزش خرید پایینی دارند، به شما معرفی کنیم تا از آن‌ها دوری کنید. 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
نظرات
40 دقیقه تماس با فرد مبتلا به کرونا می‌تواند شما را نیز به این بیماری مبتلا کند.

محمود نبوی معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نگرانی‌های اخیر در مورد استفاده از فرآورده‌های شتر و ابتلا به کرونا بیان کرد: اخیرا چند صد شتر ایرانی نمونه برداری شده‌اند، طی این بررسی‌ها مشخص شده که شترهای ایرانی هیچگونه آلودگی به ویروس کرونا ندارند. اما با این وجود دلیل نمی‌شود که هموطنان از شیرهای غیر پاستوریزه استفاده کنند. چرا که باز هم احتمال ابتلا به کرونا ویروس وجود دارد.
 
نبوی با اشاره به مهم ترین عامل ابتلا به کرونا که شتر است، عنوان کرد: خوشبختانه کرونا ویروس بیماری بومی ایران نیست، اما احتمال ابتلا آن از طریق فرآورده‌های شتر بسیار زیاد است.
 
وی اضافه کرد: 40 دقیقه تماس با فرد مبتلا به این ویروس می تواند باعث انتقال کرونا به فرد دیگری شود، بنابراین پس از بازگشت حجاج ایرانی از دست دادن و تماس با آنها خودداری کنید.
 
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا اذعان کرد: در صورت مشاهده تب، اسهال ، سرفه و تنگی نفس به سرعت به پزشک مراجعه کنید. حجاج ایرانی نیز باید برای رعایت نکات بهداشتی دست‌های خود را با صابون بشویند. هر چند که این افراد در ایستگاه‌های مشخصی بطور کامل معاینه می‌شوند و در صورت مشاهده علایم مشکوک در اتاق ایزوله بستری می‌شوند.
تعداد بازدید از این مطلب: 370
موضوعات مرتبط: اجتماعی , پزشکی و سلامت , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
نظرات

روش جدید مکالمه با نوزاد!!

ورود یک مهمان کوچک که نه ماه انتظارش را کشیده اید می تواند فراز و نشیب هایی ایجاد کند. شاید یکی از مهمترین دل نگرانی های پدر و مادرهای جوان یا آنهایی که در انتظار تولد نوزادشان هستند، گریه کردن و ناآرامی نوزاد باشد. ممکن است شما هم توصیه هایی در این مورد دریافت کرده باشید.

 
نوزاد

مهمترین چیزی که در مرحله اول باید یادتان بماند، این است که :
تحقیقات نشان می دهد، گریه کودک موجب افزایش ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون و عرق کردن کف دست پدر و مادر می شود، بنابراین دستپاچه شدن خیلی هم عجیب نیست، اما به یاد داشته باشید که نوزاد برای بیان خواسته هایش نیاز به گریه دارد، بنابراین گریه ی نوزاد دقیقا شبیه یک مکالمه است، بهتر است برای درک چیزی که او سعی دارد با گریه کردن به شما منتقل کند، آرامش خودتان را حفظ کنید. دستپاچه شدن شما فقط اوضاع را بدتر می کند و کمتر نتیجه می گیرید.

خواسته هایش را پیش بینی کنید

اگر بتوانید خواسته های نوزادتان را پیش بینی کنید، کمتر شاهد گریه و بی قراری او خواهید بود. شرایطی فراهم کنید که او دلیل کمتری برای بی قراری و گریه داشته باشد، مثلا دمای اتاق را در حالت مناسبی قرار دهید یا او را خیلی گرسنه نگه ندارید.

تعداد بازدید از این مطلب: 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
نظرات
زن جوان زمانیکه دید شوهرش قصد دارد او را طلاق دهد در دادگاه التماس کرد تا شاید مانع تصمیم شوهرش شود.

التماس های زن جوان برای جدا نشدن از شوهرشبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  چندی پیش زوج جوانی به دادگاه خانواده مراجعه کردند و درخواست طلاق دادند.

زن جوان به قاضی گفت: آقای قاضی من و شوهرم زندگی خیلی خوبی داشتیم. همیشه به شوهرم محبت می کردم و او هم به اندازه کافی مهربان بود و همیشه به من لطف داشت. اما به طور ناگهانی رفتارش عوض شد. او نسبت به من سرد شد و دیگر مرا به اندازه روزهای اول دوست نداشت. حالا هم فهمیده ام می خواهد با زن دیگری ازدواج کند. ولی من حاضرم جانم را هم بدهم اما از شوهرم جدا نشوم.

تعداد بازدید از این مطلب: 595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 28 شهريور 1394
نظرات

7میوه برای محکم کردن پوست

میوه ها برای تقویت و محکم کردن پوست مفید بوده و از شلی و افتادگی آن جلوگیری می‌ کنند. 

 
پرتقال

احتمالاً تصور می کنید که داشتن پوستی قوی و محکم فقط در سایه ی استفاده از کرم ‌های گرانقیمت و صرف هزینه های بالا امکان پذیر است. اما ما به شما می گوییم که با روش ‌های بهتری می‌ توانید به این هدف برسید. البته که نمی شود با صرف خوردن میوه انتظار معجزه داشت. باید رژیم غذایی سالمی دنبال کنید و مصرف مواد غذایی حاوی کلاژن و مواد مغذی مورد نیاز را در الویت قرار دهید. برای مقابله با شلی پوست لازم است ابتدا به تغذیه تان اهمیت بدهید و در گام بعدی به سراغ کرم ‌های مناسب بروید. در این مطلب شما را با بهترین میوه های تقویت و محکم کننده ی پوست بیشتر آشنا می کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 622
موضوعات مرتبط: سرگرمی , پزشکی و سلامت , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 27 شهريور 1394
نظرات

یک شربت ضدویروس خانگی با 3 ترکیب مفید

 

شاید برایتان کمی عجیب باشد که یک نوشیدنی با سه ترکیب ساده ی لیموترش، زنجبیل و عسل بتواند شما را از شر ویروس ها و سرماخوردگی نجات دهد. اما بهتر است به معجزه ی این شربت خانگی ساده و ارزان قیمت باور داشته باشید.

 
نوشیدنی زنجبیل، لیمو و عسل

چند روز پیش با یکی از دوستانم تماس گرفتم و با شنیدن صدای گرفته اش فهمیدم سرما خورده است و گلودرد دارد. به شوخی گفتم وسط چله ی تابستان و سرماخوردگی! بعد خاطرم آمد که تا همین چند سال پیش من هم اواسط مرداد ماه سرما می خوردم و تا خوب شدن کامل کلی مکافات می کشیدم. سرماخوردگی در تابستان به زحمت خوب می ‌شود چون فرد سرماخورده مدام در معرض باد کولر قرار می گیرد و وضعیتش بدتر می ‌شود. در هر حال بدن ما هر روز در برابر عوامل و شرایطی قرار می گیرد که آن را در برابر بیماری های ویروسی و باکتریایی آسیب پذیر می ‌کند. سیستم ایمنی بدن ما وظیفه دارد که ما را در برابر میکروارگانیسم های آسیب رسان حفاظت کند اما عواملی مانند بی تحرکی، تغذیه ی نامناسب، تغییرات ناگهانی دمای هوا و غیره سیستم ایمنی را آسیب پذیر و ضعیف کرده و ما را بیمار می کند. در نتیجه امکان دارد وسط تابستان هم سرما بخوریم. اگر شما هم چند روزی است احساس سرماخوردگی و گلودرد دارید به فکر مقابله با ویروس هایی باشید که به بدن تان نفوذ کرده اند. برای این کار یک شربت ضدویروس خانگی ساده و موثر برایتان داریم. با ما باشید تا با ترکیبات و فواید این نوشیدنی ضدویروس بیشتر آشنا شوید.

تعداد بازدید از این مطلب: 387
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 19 شهريور 1394
نظرات

مسئولین به کمپین خیانت نپیوندید!

 
خودرو

"متاسفانه خودروهای ایرانی سالانه 110 هزار معلول به جامعه تحمیل می‌کنند و در کشوری مثل سوئد این آمار به حدود 360 نفر می رسد و قطعاً شرایط  و کیفیت خودروهای داخلی به هیچ عنوان با شاخص‌های توسعه‌یافته یک کشور همخوانی ندارد.معلولیت‌های ناشی از حوادث جاده‌ای شدیدترین نوع معلولیت‌ها بوده و بیشترین هزینه‌های توانبخشی را در بر می‌گیرد".
این خبر را رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران می دهد. همچنین این بی کیفیت بودن خودروها مزیدی بر علت آمار بالای تصادفات جاده ای است البته  قائم مقام معاونت بازاریابی و فروش شرکت خودروسازی سایپا هم چندی پیش در واکنش به کمپین  تحریم خودرو داخلی با تاکید بر اینکه در وقوع تصادف های رانندگی و خسارت های مالی و جانی فقط پایین بودن کیفیت خودروهای داخل به عنوان تنها عامل موثر نمی باشد بیان کرده بود: "بعضی از دوستان با طرح چنین موضوعی خواسته و یا ناخواسته به صنعت خودروسازی ایران که سهم عمده ای در رونق اقتصادی کشورمان دارد لطمه می زنند"اما باید سوال کرد واقعا چه کسی دارد به صنعت و اقتصاد ایران ضربه می زند؟

تعداد بازدید از این مطلب: 608
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات
تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.
خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران: تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.
 
از پاتک به منتقدان توافق تا فرار از قانون!
 
از پاتک به منتقدان توافق تا فرار از قانون!
 
تعداد بازدید از این مطلب: 615
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
نظرات

سلامتی شما زیر پای تلفن های همراه

 


خیلی از ما عاشق تلفن همراه مان شده ایم، بخصوص اگر از نوع هوشمند آن باشد. روزها به صفحه ی آن زل می زنیم و شب ها زیر بالشت مان قرار می دهیم تا مبادا شبی نصف شبی کسی پیامی بدهد و ما خواب باشیم. ما کاری به علل این وابستگی افراطی به گوشی های هوشمند و به طور کلی موبایل نداریم. دغدغه ی ما تاثیر این ابزار مدرن ارتباطی بر سلامتی شماست. در این مطلب می خواهیم تاثیر تلفن های همراه و امواج شان را روی سلامتی انسان بررسی کنیم.


موبایل

 

خطر زندگی در جوار ایستگاه های پایه تلفن همراه
هنوز به درستی خطرات احتمالی قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های رادیوفرکوئنسی که از آنتن های موبایل یا ایستگاه های پایه ی تلفن همراه ساطع می شود، تشخیص داده نشده است.


اما نتایج بررسی های محققان آلمانی نشان داده است احتمال بروز سرطان در بین افرادی که در فاصله ی حداقل 350 تا 400 متری این آنتن ها زندگی می کنند، بیشتر است. در نتیجه ارتباطی بین این امواج و ابتلا به سرطان وجود دارد.

 

تلفن های همراه و بمباران مغز
میزان تماس استفاده کننده های موبایل با امواج آن صد تا صدهزار برابر بیشتر از افرادی است که در نزدیکی دکل های پایه تلفن همراه زندگی می کنند، چون آنتن تلفن همراه در فاصله چند سانتی متری سر استفاده کننده قرار دارد.

 

به عقیده ی برخی محققان به نظر می رسد که استفاده ی طولانی مدت و زیاد از تلفن همراه می تواند باعث بروز دو مشکل شود: یکی تشکیل تومورهای خوش خیم در عصب شنوایی و دیگری تشکیل تومورهای خوش خیم و یا بدخیم در غدد پاروتید (غدد بزاقی).

شب ها، گوشی همراه تان را زیر بالشت و یا نزدیک سرتان قرار ندهید. بهتر است تلفن تان را خاموش کنید
تعداد بازدید از این مطلب: 636
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
نظرات

مقابله با بیماری های پاییز با طب سنتی

بروز بیماری‌هایی مانند ترک پوست، خشکی، شوره سر، اگزما، دردهای سیاتیکی، ورم لوزه‌ها و بیماری ‌های روحی و روانی مانند وسواس و افسردگی در فصل پاییز شایع است.

 
طب سنتی

فصل پاییز دارای مزاج سرد و خشک است و در نتیجه افرادی که مستعد بیماری‌های سرد و خشک هستند باید در این فصل بیشتر مراقب بیماری ‌هایی مانند ترک پوست، خشکی، شوره سر، اگزما، دردهای سیاتیکی، ورم لوزه ها و بیماری های روحی و روانی مانند وسواس و افسردگی باشند. تغییرات آب و هوایی و سردی و خشکی غالب برای فصل و عدم تحلیل مواد زائدی که در فصل تابستان در اثر مصرف بیش از حد مواد ایجاد شده است موجب بروز این بیماری ها می شود.
برای پیشگیری از بروز این بیماری ها از برخی کارها مانند مواجهه با گرمای ظهر و سرمای بامداد و شبانگاه، خوابیدن در جای سرد، استحمام با آب سرد، نوشیدن آب خیلی سرد، نزدیکی جنسی زیاد، خوابیدن با معده پر، مصرف مسهل ‌های قوی، فصد و حجامت و هر عملی که موجب کاهش خون در بدن شود، خواب زیاد یا بیداری بیش از حد و غم و غصه زیاد باید خودداری کرد و می توان برای جلوگیری از سرماخوردگی و زکام، در طول شب، سر، گلو و کف پا را پوشاند.
یکی از مشکلات شایع در فصل پاییز کسالت و افسردگی است؛ در ادامه راجع به این موضوع به طور کامل توضیح خواهیم داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 648
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
نظرات
آهنگ تلفن همراه می‌تواند با ویژگی‌های شخصیتی افراد ارتباط داشته باشد.

شخصیت افراد را با زنگ موبایل بشناسیم با تولید و رواج استفاده از گوشی‌های همراه پیشرفته، انتخاب زنگ آن با توجه به شخصیت افراد تغییر قابل محسوسی یافته است.

استقبال مردم برای گزینش و نصب آهنگهای گوناگون در موبایل طی چند سال اخیر رو به افزایش است و هر فردی موسیقی مورد علاقه‌ خود را برای زنگ گوشی خود استفاده می کند.

آیا شما هم در انتخاب نوع زنگ موبایل خود سلیقه‌ خاصی به خرج می‌دهید؟
چه نوع آهنگی را برای زنگ موبایل خود انتخاب می کنید؟
آهنگ ملایم یا پر صدا و شاد یا غم انگیز را بر می گزینید؟
آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که بیشتر در طی شبانه‌روز، گوش خود را به حالت بی‌صدا (لرزنده) قرار می‌دهید؟
در طی یک ماه چند بار صدای زنگ موبایل خود را عوض می‌کنید؟
تعداد بازدید از این مطلب: 668
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
نظرات
طبق آمارهای موجود، نسبت ازدواج به طلاق از ۶.۱۲ درصد در سال ۹۰ به ۴.۴۳ درصد در سال ۹۳ رسیده که این آمار از کاهش ۲۷ درصدی نسبت ازدواج به طلاق در چهار سال گذشته حکایت دارد.

یشترین و کمترین طلاق در کدام استان‌ها اتفاق می‌افتد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،طبق بند 5 اصل 156 قانون اساسی، دستگاه قضایی متولی اصلی پیشگیری از وقوع جرم در کشور است و با عنایت به تصریح رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم و تامین امنیت اجتماعی برای افراد جامعه، پرداختن به پیشگیری از جرم، ضروری است.

بنابر اذعان و تأکید متخصصان و صاحب‌نظران در عرصه پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی، پدیده «طلاق» به طور مستقیم و غیرمستقیم در بروز انواع آسیب‌های اجتماعی و جرائم نقش دارد.

به طور قطع برای تحلیل جرم و آسیب‌های اجتماعی یا هر پدیده دیگری، دسترسی به آمارهای دقیق از پیش‌نیازهای اصلی است و

می‌تواند مدیران و مسئولان کشور را در برنامه‌ریزی برای آینده کمک کند.
از همین رو نگاهی به جدول طلاق و ازدواج‌های کل کشور در طول سال‌های 90 تا 93 می‌اندازیم که به شرح ذیل است:

تعداد بازدید از این مطلب: 556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
نظرات

خواص هسته ی انگور برای بدن

هسته های انگور به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام کمک می کنند و ما را در برابر آلودگی ها حفظ می کنند.

فاطمه مهدی پور – بخش تغذیه و آشپزی تبیان
هسته انگور

حتماً شما هم افراد زیادی را می شناسید که هنگام خوردن انگور هسته ی آن را خارج می کنند. چون جویدن آن حالت ناخوشایندی برای اکثر افراد دارد. اما شاید باورتان نشود زمانی که دارید با سماجت تلاش می کنید هسته ی انگور را خارج کنید در واقع یک گنجینه را دور می اندازید. همین هسته های کوچک و سفت و اعصاب خرد کن به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام شما کمک می کنند. البته خواص هسته ی انگور به همین جا ختم نمی شود. در این مطلب شما را با گوشه ای از خواص این هسته های به ظاهر بی ارزش آشنا می کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 592
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
نظرات
مرتضی طباطبایی: از اینترنتی شدن اهدای خون در آینده نزدیک خبر داد.
سیدمرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سایت اهداکنندگان خون که لینک آن در سایت رسمی انتقال خون نیز گذاشته خواهد شد به زودی اهدای خون اینترنتی میسر می‌شود چرا که بیشتر کمبودها برای آن است که ما باید از نیروهای انسانی این سازمان به روش بهینه‌تری استفاده کنیم بنابراین اگر این مقوله میسر شود حتی نیروی مازاد نیز نخواهیم داشت.
 
وی درباره برنامه‌های بهینه کردن پزشکان و کادر سازمان انتقال خون بیان کرد: بر این اساس به روش ثبت اینترنتی اهدای خون را ایجاد خواهیم کرد تا  بر اساس زمان‌های خالی افراد و همچنین آمادگی نیروهای انسانی انتقال خون بتوانیم اهدای خون بهینه‌ای از شهروندان کشور انجام دهیم.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات

مرس؛ مسافران عربستان به هوش باشند

 


«سندروم تنفسی خاورمیانه» معروف به بیماری مرس (MERS)  یک بیماری تنفسی ویروسی متعلق به خانواده کروناویروس است که برای نخستین بار در سال 2012 در کشور عربستان سعودی شناسایی شد.


شتر

کروناویروس شامل یک خانواده ی بزرگ از ویروس ها است که بیماری های متعددی با شدت و ضعف متفاوت از یک سرماخوردگی ساده تا سندرم تنفسی حاد یا همان سارس را باعث می شود.


این ویروس در همین نزدیکی یعنی کشورهای همسایه هنوز قربانی می گیرد. طبق گزارش های اخیر، وزارت بهداشت عربستان تایید کرده است که در مدت یک هفته، 49 مورد جدید مبتلا به سندرم تنفسی خاور میانه و یا همان بیماری مرس در این کشور دیده شده است.


از آنجایی که به زودی زائرین خانه ی خدا عازم این کشور خواهند شد لازم دانستیم تا در خصوص این بیماری اطلاعاتی داده و شما را با خطرات آن آشنا کنیم.

 

ویروسی که منشا حیوانی دارد و انسان را مبتلا می کند
تاکنون به درستی مشخص نشده است که انسان چگونه به کروناویروس مبتلا شده است. این تصور وجود دارد که در خاورمیانه، این ویروس از طریق تماس مستقیم یا غیرمستقیم با شتر آلوده به ویروس به انسان انتقال یافته است. در واقع  در کشورهای زیادی مانند عربستان سعودی، مصر، عمان و قطر، شتر را ناقل اصلی بیماری مرس می دانند.


در ابتدای ظهور این بیماری از آنجایی که کروناویروس منشا حیوانی دارد این اعتقاد وجود داشت که این ویروس صرفا از حیوانات به انسان منتقل می شود. اما بعد از آلوده شدن هم اتاقی های بیماران مبتلا به مرس و همچنین ابتلای کادر درمانی بیمارستان سعودی، مشخص شد که این بیماری از انسان به انسان نیز قابل انتقال است.

تعداد بازدید از این مطلب: 578
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
پیکر علی طباطبایی بازیگر جوان سینما تشییع شد.
پیکر بازیگر جوان سینما و تلویزیون تشییع شدبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان پیکر علی طباطبایی بازیگر جوان سینما از مقابل درب منزل وی با حضور جمعیت کثیر مردمی و هنرمندان تشییع شد و در قطعه 231 بهشت زهرا آرام می گیرد.
 
گفتنی است فریدون جیرانی، محمود رضوی، علیرام نورایی، محمد حسین لطیفی، فرهاد قائمیان، افسانه چهره آزاد، ابراهیم شیبانی، محمدرضا غفاری و طناز طباطبایی از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
 
از حاشیه‌های این مراسم می‌توان به حضور آرمین زارعی ( آرمین 2 اف‌ام ) خواننده زیرزمینی اشاره کرد.
 
کمال طباطبایی پدر زنده یاد علی طباطبایی در این مراسم گفت: لحظه به لحظه در تمام لحظات بزرگ شدنش یک لحظه پلک نزدم و حکمت این اتفاق و معنایش را نمی‌فهمم.
تعداد بازدید از این مطلب: 1147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
نظرات
اسپرولینا؛ مبارزه با چاقی و پیری
نام اسپرولینا چندان آشنا نیست و خیلی از افراد اصلاً نمی‌دانند جلبکی با ویژگی‌ها و خواص اسپرولینا وجود دارد. درست است که این جلبک ظاهر و البته طعم دل‌چسبی ندارد اما گنجینه‌ای از خواص است. به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد سفارش کرده‌اند که این جلبک به صورت مکمل وارد برنامه‌ی غذایی شود.

 


 

اسپرولینا حاوی خواص زیادی است که در این مطلب به دو خاصیت شگفت‌انگیز آن اشاره می‌کنیم؛ یکی کمک به لاغری و دیگری مقابله با پیری. لطفاً با ما همراه باشید.

اسپرولینا

 

اسپرولینا چیست؟
اسپرولینا یک جلبک سبزآبی و حلزونی شکل است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اسپرولینا یک جلبک واقعی نیست بلکه جزو ارگانیسم‌های زنده محسوب می‌شود. نکته‌ی مهم این است که اسپرولینا حاوی میزان زیادی پروتئین است. میزان پروتئین‌های قابل هضم این جلبک بیشتر از پروتئین موجود در گوشت گاو تخمین زده شده است. از این گذشته اسپرولینا حاوی ویتامین‌های A،B1،B2،B5،B6، اسیدفولیک و ویتامین E و H و همچنین ویتامین B12 است. گفته می‌شود که ناسا جلبک اسپرولینا را دربرنامه‌ی غذایی فضانوردان وارد کرده است تا در طول دوره‌ی مأموریت‌های فضایی مصرف کنند. این جلبک همچنین توسط ورزشکاران در طول مسابقات ورزشی مصرف می‌شود. چون باعث افزایش کارایی آن‌ها شده و باعث می‌شود بدن آن‌ها در کوتاه‌مدت احیا شده و تقویت شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 6 شهريور 1394
نظرات

پینه زدایی از پاها در 5 مرحله

 


متاسفانه با وجود اینکه پاها جزو ارگان های مهم بدن هستند، اما اکثر ما در مراقبت از آنها کوتاهی می کنیم، یعنی اینکه تقریبا کاری برای سالم ماندن شان انجام نمی دهیم. در حالیکه بدون پاهای سالم عملا تحرکی در کار نخواهد بود. در این مطلب پنج مرحله ی ساده برای مقابله با یکی از رایج ترین مشکلات پاها یعنی پینه ارائه می دهیم. لطفا با ما همراه باشید.


میخچه و پینه پا

اگر جزو افراد پشت میزنشین و پشت فرمان نشین نباشید و زیاد راه بروید، به احتمال زیاد با مشکل پینه و حتی میخچه پا مواجه شده اید. قرار گرفتن طولانی مدت پاها در کفش، استفاده از کفش های نامناسب، کفش های پاشنه بلند، پیاده روی زیاد، پابرهنه رفتن و غیره جزعواملی هستند که باعث ایجاد سایش در پوست پاها می شوند. زمانی که پوست پا ساییده می شود ضخیم شده و به مرور پینه می بندد.


متاسفانه با وجود اینکه پاها جزو ارگان های مهم بدن هستند، اما اکثر ما در مراقبت از آنها کوتاهی می کنیم، یعنی اینکه تقریبا کاری برای سالم ماندن شان انجام نمی دهیم. در حالیکه بدون پاهای سالم عملا حرکتی در کار نخواهد بود. در این مطلب پنج مرحله ی ساده برای مقابله با یکی از رایج ترین مشکلات پاها یعنی پینه را ارائه می دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 1216
موضوعات مرتبط: اجتماعی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394
نظرات

استرس به کدام عضو بدن بیشتر آسیب می زند؟

 


استرس! تک واژه ای که برای همه ی ما ملموس و شناخته شده است؛ واکنش بدن در برابر شرایط و حالات مختلف که روی جسم و روح تاثیر منفی می گذارد. با وجود اینکه استرس به میزان کم آن خوب است و باعث می شود بدن ما از شرایط خطرناک دور بماند، اما استرس بیش از اندازه باعث بروز مشکلات جسمی و روحی شدید می شود. در این مطلب به شما خواهیم گفت زمانی که موقع استرس و تنش های روحی، ناخن ها یا لثه هایتان را می جویید و آرامش درونی تان از بین می رود، چه بلایی بر سر ارگان های بدن می آید و چه اعضایی بیشترین آسیب را تحمل می کنند.


جویدن ناخن انگشت

 

استرس ارمغان زندگی مدرن
مدرنتیه به نیت آسان کردن زندگی بشری ظهور یافت. البته به هدف خود نیز رسید، اما در عوض باری بر دوش آدمی نهاد به نام استرس!


هر چه زندگی مدرن در سایه ی مدرنیته شتاب بیشتری می گیرد، استرس ها و تنش های روحی نیز افزایش می یابد، تا جایی که گاهی کنترل این تنش ها برای انسان غیرممکن می شود.


مسئله ی نگران کننده این است که اکثر افرادی که از استرس زیاد رنج می برند توجهی به این وضعیت ندارند و در نهایت سلامتی شان را با عواقب جدی روبه رو می سازند.


نتایج پژوهشی که در انجمن روانشناسی آمریکا APA انجام شده است نشان می دهد 40 درصد افراد بزرگسالی که از استرس رنج می برند، دچار مشکلات و اختلالات خواب هستند. حتما خودتان از عواقب جدی کم خوابی مطلع هستید.


علاوه بر این استرس اندام هایی را تهدید می کند که ضعف آنها کیفیت زندگی فرد را پایین می آورد. در واقع استرس از پوستتان گرفته تا ریه ها، قلب و روده هایتان را درگیر می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

6عامل بالا رفتن کلسترول خون

 


کلسترول ماده ای غلیظ در خون است. برخی کلسترول های خون مفید می باشند و برای بدن لازم و ضروری هستند و به ساخت سلول های سالم کمک می کنند، اما داشتن کلسترول بد خون تاثیر منفی روی سلامت قلب دارد و باعث بروز بیماری های قلبی می شود. در برخی موارد کلسترول باعث تجمع چربی در رگ های خونی شده و مانع از جریان مناسب خون می شود. حتما می دانید که کلسترول بالای خون خطرناک است. خبر خوب اینکه می توان با اندکی تلاش، کلسترول خون را کنترل کرد. البته قبل از هر چیز لازم است که در خصوص عوامل ایجاد کننده ی این مشکل اطلاعات لازم را داشته باشید. در این مطلب در خصوص این عوامل بیشتر توضیح می دهیم.


چربی خون

 

 

کلسترول خون بالا در سایه ی تغذیه ی نامناسب
داشتن یک تغذیه ی سرشار از چربی های مضر می تواند خطر ابتلا به چربی خون بالا و بیماری های قلبی را افزایش دهد. به همین دلیل لازم است از مصرف مواد غذایی سرشار از چربی های مضر پرهیز کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 1143
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

چطور بفهمیم چربی خون‌‌مان بالاست؟

 


آزمایش چربی خون شامل اندازه گیری کلسترول کل، کلسترول HDL (خوب)، کلسترول LDL (بد) و تری‌‌گلیسرید می‌شود.

 

 


 

آزمایش خون

 

برای اندازه‌گیری دقیق چربی‌های خون باید 9 تا 12 ساعت پیش از خون گرفتن، چیزی به جز آب نخورید و ننوشید.

 

تری‌گلیسرید نوعی از چربی خون است که در اثر مصرف مواد قندی و نشاسته ای بالا می‌رود.

 

کلسترول خون هم با مصرف چربی های غذایی مثل کره، چربی های گوشت، تخم مرغ و مواد لبنی پرچرب، روغن های جامد و مایع، غذاهای سرخ شده و ... زیاد می شود.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1145
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

باورهای غلط درباره کلسترول

 


آن‌قدر درباره کلسترول بد شنیده‌ایم که اگر به ما بگویند «کلسترول فی نفسه چیز بدی نیست» تعجب خواهیم کرد. در واقع کلسترول هم از جمله موادی است که بدن تولید و از آن استفاده می‌کند، زیرا حضور این ماده در بدن و برخی فرآیندهای حیاتی و به طور خلاصه برای سلامت ما، بسیار مهم است.


 

کلسترول خون

 

کلسترول مورد نیاز بدن از دو طریق تامین می شود؛ بخشی از آن به طور طبیعی در بدن تولید می شود. کبد و دیگر سلول های بدن، 75 درصد کلسترول مورد نیاز خون را تامین می کنند. وراثت در میزان تولید و جذب آن نقش بسیار مهمی دارد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1480
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
نظرات

حتما شما هم مطلع شده اید که چند روز پیش بروجردی گفته است در حین مذاکرات هسته ای؛ جان کری عصبانی می شود و دست هایش را به میز می کوبد که خودکار به سمت عراقچی کمانه می کند. آقای عراقچی هم برای آنکه حساب دست تیم آمریکایی بیاید خودکار را برداشته و به سمت "جان" پرتاب می کند. در انتها نیز جان کری عذرخواهی می کند و می گوید عمدا این کار را نکرده است.

 در همین راستا ستون "طنز و کاریکاتور عصرایران" پیش بینی هایی انجام داد که اگر این خودکار به سمت هر کدام از افراد زیر کمانه می کرد، عکس العمل آنها چه بود؟

قالیباف- ایشان به خودکار کمانه شده که روی میز افتاده نگاهی می اندازد، سپس به آرامی صورتش را برگردانده و به صورت جان کری نگاهی می اندازد، با آرامش تبسمی می کند و بعد یکهو به صورت گازانبری ، گازانبری را از جیبش درآورده و به سمت کری پرتاب می کند.

     
تعداد بازدید از این مطلب: 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات

این‌ها را برای صبحانه نخورید

 


اگر می‌خواهید یک صبحانه‌ی سالم میل کنید و در عین حال چاق نشوید از مواد غذایی چرب و شیرین و فرآوری شده بپرهیزید.

اگر می‌خواهید تغذیه‌ی سالمی داشته باشید و یا لاغر شوید باید از صبحانه‌ی سالم شروع کنید. چون این وعده‌ی غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما با این حال اکثر افراد یا اهمیتی به آن نمی‌دهند و یا اینکه از آن ور بام افتاده و مواد غذایی سنگین و پرکالری مصرف می‌کنند. اگر می‌خواهید یک صبحانه‌ی سالم میل کنید و در عین حال چاق نشوید از این مواد غذایی بپرهیزید.

غلات صبحانه

 

 

غلات صبحانه‌ی شیرین
خیلی از مردم میل زیادی به خوردن غلات صبحانه‌ی آماده دارند. این غلات بسیار خوشمزه هستند اما در عین حال سرشار از قند بوده و ارزش غذایی بالایی ندارند. به همین دلیل حدود یک تا دو ساعت بعد از خوردنشان احساس گرسنگی خواهید کرد. این غلات سرشار از کربوهیدرات‌ها هستند که میزان قند خون را به سرعت بالا برده و با همان سرعت پایین می‌آورند.


بیسکوییت
اکثر بیسکوییت‌های مخصوص صبحانه که برخی از افراد برای صبحانه مصرف می‌کنند بسیار شیرین و در عین حال فاقد پروتئین و فیبرهای کافی هستند. اگر می‌خواهید تغذیه‌ی سالمی داشته باشید دور این قبیل خوراکی‌ها را خط قرمز بکشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 430
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات

ویتامین F چیست و در چه منابع گیاهی و جانوری وجود دارد و همچنین میزان نیاز روزانه بدن به آن چه مقدار است؟

پاسخ

اسیدهای چرب ضروری که گاهی به نام ویتامین «F» خوانده می‌شوند از دو نوع اسیدچرب، لینئولیگ اسید (LA) و آلفا لینئولیک اسید (LNA) تشکیل شده‌اند. دو دسته‌بندی مقدماتی از EFAها (یا همان اسیدهای چرب ضروری) امگا3 و امگا6 است که حاوی لینئولیک اسید و گاما لینئولیک اسید است. بدن انسان قدرت ساخت اسیدهای چرب ضروری را ندارد در حالی که ویتامین «F» برای رشد طبیعی بدن، تعادل رفتاری، سلامت غشای سلولی، تعادل هورمونی و عملکرد مناسب سیستم ایمنی ضروری است. علاوه بر این، این ویتامین برای ترکیب بافت چربی‌ها ضروری بوده و در تنظیم سطح کلسترول نقش مهمی برعهده دارد. این ویتامین همچنین باعث جوانی پوست شده و موها را سلامت و درخشان می‌کند. در تولید هورمون آدرنال نقش مهمی داشته و رشد باکتری‌های مفید روده را تحریک می‌کند. گفته می‌شود اسیدهای چرب در تخفیف درد آرتریت مؤثر است. علاوه بر این‌که در انتقال تکانه‌های عصبی نیز مؤثر بوده و کمبود آن باعث ناتوانی در یادگیری و مشکلاتی در بازآوری اطلاعات می‌شود. اسیدهای چرب در روغن دانه انگور، روغن تخم‌کتان، روغن غلات، مغزها و دانه‌ها مانند دانه سویا، گردو، کنجد و دانه آفتابگردان وجود دارد. علاوه بر این آووکادو، گوشت و ماهی‌ هایی مانند سالمون، خال مخالی و تن نیز حاوی ویتامین «F» هستند. اسید چرب ضروری امگا 6 در مغزهای خام، دانه‌ها، بنشن‌ ها، روغن دانه انگور و روغن تخم کتان وجود دارد. اسید چرب ضروری امگا3 نیز در ماهی، روغن کانولا و روغن گردو یافت می‌ شود. برای جلوگیری از کمبود ویتامین «F» توصیه می‌ شود تا روزانه بین یک تا دو درصد از کل کالری دریافتی از طریق مصرف اسیدهای چرب ضروری باشد. موفق باشید

تعداد بازدید از این مطلب: 2796
برچسب‌ها: ویتامینF ,
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 14 تير 1394
نظرات

مراقبت از قلب در هوای داغ تابستان

 


گرمای بی امان بلندترین روزهای سال بیداد می کند و اگر حواستان نباشد سلامتی تان به خطر می افتد. در این گرمای شدید همه افراد بخصوص افرادی که در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی قرار دارند، باید بیشتر به سلامت قلب خود توجه کنند.


هوای گرم

متاسفانه بر خلاف باورهای رایج که گفته می شود خانم ها دچار سکته و بیماری های قلبی نمی شوند، آمارها چیز دیگری می گویند.


بر حسب آمارهای جهانی در 10 سال گذشته، آنفارکتوس (سکته قلبی) در بین خانم های 35 تا 44 ساله حدود 15 درصد افزایش پیدا کرده است.


این خطر در بین خانم های 45 تا 54 ساله به حدود 18 درصد رسیده است. در نتیجه به همه افراد اعم از زن و مرد توصیه می شود که با رعایت نکاتی، از بروز مشکلات قلبی در گرمای بی امان تابستان پیشگیری کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 488
برچسب‌ها: قلب، هوای گرم ,
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود